Rabu, 12 September 2018

Confirm Running : Powerfull Database Analysis & Dashboard Reporting Using Ms. Excel ; Business Development & Marketing Strategy

 

 

MARKSHARE Training

We Provide Workshop & Training

Call Us :

Elizia (Ms)

0821 2256 4094 / 021- 57932035

elizia@marksharetraining.co.id / laurenciaelizia@gmail.com

www.marksharetraining.co.id

 

 

 

Yth,

Bapak / Ibu

HRD Manager

Training & Development Manager

kami Markshare Training , ingin menginformasikan bahwa kami akan menyelenggarakan training sebagai berikut :

Powerfull Database Analysis & Dashboard Reporting Using Ms. Excel

Jakarta, 19 – 20 September 2018

Confirm Running : Hotel Aryaduta Semanggi

Business Development & Marketing Strategy

Jakarta, 20 – 21 September 2018

CONFIRM RUNNING : MAXONE Hotel Sabang

OBJECTIVES

Setelah mengikuti pelatihan ini peserta diharapkan mampu untuk :

1.        Membaca dan memasukkan berbagai macam data : text file dan database yang lain yang jumlah record lebih dari 100.000 record ke dalam Excel 2007/2010

2.        Melakukan proses validasi data hasil konvert, baik untuk data text, date dan number.

3.        Melakukan proses logical data dengan single IF dan multiple IF conditional function.

4.        Melakukan quick filter dengan kombinasi gabungan key fields.

5.        Melakukan custom filter dan Advance Filter (Query with Criteria).

6.        Membuat tampilan dan formulasi dashboard reporting yang menarik dan dapat dijalankan secara interaktif oleh user.

7.        Memanfaatkan fungsi-fungsi Excel untuk berbagai macam kebutuhan analisa database.

8.        Mengaktifkan solver analysis tool pack dalam tab menu.

9.        Menggunakan tool analisa database yang ada pada data analysis tool pack untuk kebutuhan analisa database yang cukup kompleks.

10.    Menggunakan tool database analysis solver yang ada pada solver analysis tool pack.

 

SYLLABUS

1.        What’s New in Excel 2007/2010

2.        Read of Ribbon menu

3.        Step by step operation for external data converting process to Excel database.

4.        How make and using Quick Data Filter with create of fields combination union.

5.        How make and using Custom Data Filter with filter by data type (number, text, date).

6.        How make Advance Filter (Criteria and Output Data Query).

7.        How make and using Conditional Formatting Process.

8.        How make and using Consolidate Methods.

9.        How make and using Single IF conditional and Multiple IF conditional function.

10.    How make and using Data Validation.

11.    How make and using Data Validation Automation with Table Function.

12.    How make and using Data Table Method for one cell input and two cell input.

13.    How make and using data analysis method (What If Analysis - Goal Seek and Scenario manager).

14.    How make and using analysis function.

15.    How make active and using solver analysis tool pack.

16.    How make and using PivotTable

17.    How make and using PivotChart

18.    How make and design dashboard reporting

19.    Case study implementation

 

TUJUAN PELATIHAN

  • Peserta dapat membuat perencanaan pada seluruh bagian sub topik training dan mengimplementasikan serta mengatur tahapan secara sistematis dan strategis.
  • Peserta dapat menciptakan program pengembangan sesuai dengan visi, misi dan obyektifitas perusahaan, dan memberikan panduan program dalam pelaksanaan untuk mencapai target perusahaan
  • Peserta dapat mengantisipasi dan menyelesaikann permasalahan yang dihadapi perusahaan sebagai dampak dari perubahan

 

MATERI

Session 1

  • Gambaran ringkas business development
  • Keahlian dan pengalaman untuk pengembangan usaha (tergantung pada kebutuhan bisnis) : Pemasaran, Legal, Strategi, Keuangan, Manajemen proposal atau manajemen capture, pengalaman penjualan

Session 2

  • Elemen yang mempengaruhi pengembangan usaha
  • Business Intelijen

Session 3

  • Ekspansi Business
  • Business Planning

Session 4

  • Supply Chain Management
  • Risks Management

 

Untuk topic lainnya dan In house Training, silahkan sampaikan kebutuhan dan request anda dengan cara :

>> [[ Klik Disini Untuk Request Inhouse ]] <<

improve the quality of human resources by Inhouse training, scale UP your Business !

Call Us :

Elizia (Ms)

0821 2256 4094 / 021- 57932035

elizia@marksharetraining.co.id / laurenciaelizia@gmail.com

www.marksharetraining.co.id

 

                                                                                                    click here for unsubscribed

 

 

 

JADWAL TRAINING SEPTEMBER 2018

 

 

 

No.

Tanggal

Jadwal Training

Lokasi

1

04 - 05 Sept 2018

Service Excellence : Upgrade Your Service

 Jakarta

2

05 - 06 Sept 2018

Applied Finance for Non Finance Executive

Jakarta

3

05 - 06 Sept 2018

Smart Plan Project Management using Ms. Project Application

Jakarta

4

06 - 07 Sept 2018

Effective Communication & Interpersonal Skill

Jakarta

5

06 - 07 Sept 2018

Advanced Secretary Development Program

jakarta

6

12 - 13 Sept 2018

Training PDCA ( Plan - DO - Check - Action)

Jakarta

7

12 - 13 Sept 2018

Financial Statement Analysis

Jakarta

8

13 - 14 Sept 2018

Creative Cashflow & trasury Management

Jakarta

9

13 - 14 Sept 2018

Kebijakan Akuntansi keuangan Pada PSAK 71 Terbaru 2018 - 2020

Jakarta

10

13 - 14 Sept 2018

Sales Leadership & Coaching Skill

Bandung

11

13 - 14 Sept 2018

Struktur Penyusunan Skala Upah (Compensation & benefit)

Bandung

12

13 - 14 Sept 2018

Advanced Secretary Development Program

Bandung

13

13 - 14 Sept 2018

Service Leadership Program

Bali

14

13 - 14 Sept 2018

Effective Negotiation & Lobbying Skill

Bali

15

13 - 14 Sept 2018

HR for Non HR

Bali

16

13 - 14 Sept 2018

Accurate inventory planning and stock control

Jakarta

17

13 - 14 Sept 2018

The 7 Selling Step : Total Selling Basic

Jakarta

18

20 – 21 Sept 2018

Business Development & Marketing Strategy

Jakarta

19

17 - 18 Sept 2018

Vendor Management & Strategic Sourcing

Jakarta

20

19 - 20 Sept 2018

Negotiation Power For Purchasing

Jakarta

21

19 - 20 Sept 2018

Powerfull database Analysis & Dashboard Reporting Using Ms. Excel

Jakarta

22

19 - 20 Sept 2018

Effective General Affair Management

Jakarta

23

19 - 20 Sept 2018

Corporate Journalism : How To Run Publication For PR & HR Purposes

Jakarta

24

20 - 21 Sept 2018

Electronic Filing Implementation System

Jakarta

25

20 - 21 Sept 2018

Competitive Marketing Strategy

Jakarta

26

20 – 21 Sept 2018

Basic HR Management

Jakarta

27

20 - 21 Sept 2018

Best Practice Warehouse Management

Jakarta

28

20 -21 Sept 2018

Compensation & Benefits - Struktur Penyusunan Skala Upah

Jakarta

29

20 - 21 Sept 2018

Managing Account Payable and Receivable

Jakarta

30

24 - 25 Sept 2018

Budgeting Profit Planning & Cost Control

Jakarta

31

24 - 25 Sept 2018

Effective Office Management With Kaizen 5S & Filing System

Jakarta

32

25 - 26 Sept 2018

Total Quality Management

Jakarta

33

25 - 26 Sept 2018

Training Need Analysis

Jakarta

34

25 - 26 Sept 2018

Teknik Penyusunan SOP Menggunakan KPI

Jakarta

35

25 - 26 Sept 2018

Integrated Procurement Management

Jakarta

36

27 - 28 Sept 2018

Negotiation Skill For HR Staff

Jakarta

37

27 - 28 Sept 2018

Successfully Managing People " Leadership & Managerial Skills "

Jakarta

38

27 - 28 Sept 2018

Humas & Protokoler

Jakarta

39

27 - 28 Sept 2018

Behavioral Event Interview

Jakarta

Tidak ada komentar:

Posting Komentar